Ledningsgruppsmöte 8 mars

Ledningsgruppen har nu haft sitt andra möte, denna gång i Uppsala.

Vid mötet redogjorde jag för arbetet hittills. Mycket handlar om att planera och organisera projektet. En hel del styrdokument har framställts, såsom kommunikationsplan, organisationsplan etc.

Vår blog börjar nu fungera på riktigt och kalendern kommer att uppdateras regelbundet. Vår grafiska profil kommer också inom kort att vara klar, vi kommer att få en egen ”KUB-logga”. Denna tillsammans med loggor från EU, och respektive länsbibliotek kommer att finnas i alla dokument som berör vårt projekt.

Ett nyhetsbrev kommer också att framställas månadsvis. Detta kommer alla deltagare att kunna prenumerera på.

Möten med processtöd har också hållits och rapporter från det lämnades.

Rapporterades att enkäten från Kick-offen besvarats av 32 chefer per 8 mars, dvs ungefär hälften. Men det är några dagar kvar och  förhoppningen är givetvis en svarsfrekvens på 100 %.   

Vid mötet rapporterades även att kompetenskartläggningen nu är i gång på allvar och att det flyter på fint. Allteftersom respektive bibliotek blir klara kommer jag att kontakta biblioteken för att följa upp det som kommit fram och hur projektet ser ut framöver.

Vidare disktuerades om webbkonferensverktyg som vi avser att upphandla och även utvärderare för projektet.

Ett förslag på mall för Lokal kompetensutvecklingsplan presenterades. Den kommer att granskas ytterligare innan den är färdigställd.

Det var i korthet ledningsgruppens möte i Uppsala 8 mars.

Mvh

Claes Åsenblad

projektledare

Det här inlägget postades i Projektorganisation. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s