Ny projektledare

Den första augusti började jag min nya arbetsuppgift som projektledare för KUB. Det ska bli en spännande och rolig utmaning. En kort presentation av mig: Jag är sedan många år länsbibliotekarie vid Länsbiblioteket i Värmland. Innan dess var jag bibliotekschef i Örnsköldsvik och ansvarig bl a för GÖK-projektet, ett samverkansprojekt som diskuterades intensivt för tjugo år sedan. Jag har en insomnad egen blogg, där jag skrivit mycket om en fråga som engagerat mig mycket på senare år, den nationella katalogen. Mitt intresse i frågan har också medfört att jag har ett förtroendeuppdrag, nämligen att vara med i Styrgruppen för Libris, en av KB:s många styr- och expertgrupper. Nu ska jag kasta mig rakt in i arbetet med avstämningsrapport och budget för KUB-projektet.

Om annarutquist

Projektledare för KUB-projektet länsbibliotekarie i Värmland
Det här inlägget postades i Projektorganisation. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ny projektledare

  1. Maria Törnfeldt skriver:

    Vad roligt att du tar projektledaruppdraget! Lycka till!

    • annarutquist skriver:

      Tack Maria, nu gäller det att redovisa allt det gedigna arbetet som har gjorts i mobiliseringsfasen i en avstämningsrapport. Allt måste fångas in så att ESF ser kvaliteten som verkligen finns i det stora projektet med många hängivna medarbetare. Det är kul!

Kommentera

