Strategisk marknadsföring

Välkommen till andra dagen i marknadsföringsspåret.
För att påbörja arbetet med marknadsföring måste man ha definierat sin målgrupp och sitt varumärke, därför är det en fördel för dig som deltagare om ni i ert bibliotek har definierat detta innan utbildningsdagen. Det är dock inget krav.

Till denna gång vill jag be samtliga deltagare att hitta och ta med sig ett bra exempel på en marknadsföringsåtgärd, en aktivitet som du anser har varit lockande och har kommunicerat ett budskap på ett bra sätt. Det kan vara från ett bibliotek, men det kan också vara från en helt annan bransch. / Hälsningar Petra Trobäck

16 april i Karlstad. Karta. Anmälan stängd
17 april i Falun Inbjudan och program. Anmälan stängd.
18 april i Gävle

Program:
9.00   Kaffe
09.30   Teorier om marknadsföring. Hur har framgångsrika företag gjort för att synas?
11.00    Vilken strategi passar biblioteken bäst och varför?
12.00    Lunch på egen hand
13.00    Bra exempel på marknadsföringsåtgärder. Diskussion utifrån förberedd uppgift samt förmiddagens teori.
14.00    Att ta fram en marknadsföringsstrategi och plan. Gruppdiskussion med kaffe.
16.00    Avslutning

Anmälan senast 5 april

Det här inlägget postades i Marknadsföring, Marknadsföring-utbildningar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s