Tips och reflektioner efter utvärderarnas inlägg på Lärseminarium 3

Finns det behov av att formalisera kunskapsspridningen på biblioteken mer? Så löd den första diskussionsfrågan och deltagarna verkar eniga. Alla svarar ja. Hur kan det göras? Här följer en rad svar som dokumenterades på blädderblock, och som utvärderarna har sammanställt och som finns länkat nedan. Här finns många konkreta tips som man kan använda på biblioteken. Ta er tid att läsa igenom materialet!

Utvärderarnas reflektioner:
ANSVAR är ett återkommande tema på lapparna
Medarbetarnas ansvar för sitt lärande
Chefens ansvar för återkoppling, att ställa krav, d.v.s. inre förändringstryck
DIALOG är ett återkommande tema på lapparna Hur får man dialog att ge avtryck? Hur omsätts dialog till handling?
Fortsätt fundera över

  • Vad menar ni med att ”avsätta tid”?
  • Vad menar ni med att ”synliggöra lärandet”?
  • Vilken kunskap är det som ska spridas?

Snabb återkoppling på diskussionen

Om annarutquist

Projektledare för KUB-projektet länsbibliotekarie i Värmland
Det här inlägget postades i Lärseminarium 3, Ledarskap, utvärdering. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s